søndag 30. november 2008

Everyone's a critic

"Everyone's a critic, but most people are DJs"

Selv om denne bloggen har tatt sitt navn fra siste delen av det overnevnte Hold Steady-sitatet, skal desember stå i den første delens tegn. Desember er jo måneden der alle magasiner, aviser og publikasjoner med en vag interesse for musikk gjør slik de alltid gjør når elleve av årets tolv måneder er unnagjort, og lager en årsliste. Jeg synes ikke jeg kan være noe dårligere.

Derfor kan du i denne bloggen, sånn cirka annenhver dag i det som gjenstår av 2008, lese om det jeg regner for å være de femten beste albumene kloden hadde å by på i inneværende kalenderår. For å gjøre det hele litt spennende starter jeg med nummer 15, og teller forløpende ned til vi rundt nyttårsaften når Årets Beste Album.

Jeg håper alle som har et snev av interesse for a) musikk eller b) det å lage lister vil følge nedtellingen med glede. Og jeg oppfordrer dere alle på det sterkeste til å komme deres egen vurdering av platene, av omtalene og - til slutt - poste deres egen topp 15-liste. Det er allerede etablert at flesteparten av oss har en DJ i magen - nå er det på tide å, for å låne en frase fra Guitar Hero, unleash your inner rock critic.

Vi snakkes til en gjennomgang av 2008s femtende beste album i løpet av et døgn eller to.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ein nyttårskalender! Eg gler meg:)

Anonym sa...

Dette er vel så og si favorittgeskjeften din, å lage musikklister! hehe... best å følge med;-)

Jonas Spildrejordet sa...

Det er sant, det er en av favorittgeskjeftene mine. Oppgaveskriving havner ganske langt bak. Derfor er jeg nå i gang med #12, mens oppgaven skriker etter oppmerksomhet.