onsdag 27. november 2013

Porto/Tøyen

I våres skrev jeg om verdens vakreste reunion. Ikke lenge etter ble det klart at Neutral Milk Hotel ikke bare skulle gjenforenes, men også planla å legge turen innom Europa. På siste dag av Primavera Sound i Barcelona ble nyheten om at de skal spille på 2014-utgaven av både Primavera Barcelona og Primavera Porto sluppet. Ikke lenge etter sikret jeg meg festivalpass til Porto. Selv om en klubbkonsert alltid er å foretrekke, er det a) temmelig utopisk når et band gjenforenes på denne måten, og b) helt ok, så lenge dette er omgivelsene for min aller første Neutral Milk Hotel-konsert.

Og Porto-konsert blir fint, det. Men i går tok denne gjenforeningen enda et steg mot det perfekte. Til sommeren flytter Øyafestivalen til Tøyen-parken, som bokstavelig talt ligger rett utenfor kjøkkenvinduet mitt. Og de åpnet like greit artistslippet sitt med å melde at Neutral Milk Hotel skal spille her også.

Sånn kan det altså gå. Da jeg først forelsket meg dypt og inderlig i Neutral Milk Hotel, slo jeg meg til ro med at dette var et av (ganske få) band jeg hadde begrenset mulighet til å noen gang få se. Tolv år senere skal de spille i det som for alle praktiske formål er hagen min.

2014, altså. Det blir et bra år.


Ingen kommentarer: